N-VA Deerlijk wil de Klokkeweg verharden

Op donderdag 10 september vond voor het eerst opnieuw een fysieke gemeenteraad plaats. Deze ging zoals gebruikelijk niet door in het gemeentehuis, maar wel in het ontmoetingscentrum d'Iefte om de social distancing maximaal te garanderen. N-VA Deerlijk liet opnieuw haar constructieve en kritische stem horen. Enkele Deerlijknaren meldden ons dat de Klokkeweg (paadje tussen de Windhalmlaan en Ommeganstraat) er ontoegankelijk bij ligt voor fietsers, voetgangers en rolstoelen/ rollators.

"De Klokkeweg is zeer moeilijk toegankelijk voor voor bejaarden en personen met een beperking. Deze weg is gelegen in de nabijheid van sociale woningen en nieuwe verkavelingen", aldus N-VA-raadslid Filip Terryn. "N-VA Deerlijk vraagt om dit weggetje te verharden zodat ze weer bereikbaar is voor de buurtbewoners en zwakke weggebruikers. De Klokkeweg zorgt namelijk voor een vlotte verbinding tussen de woonwijk en het centrum van Sint-Lodewijk voor voetgangers en zwakke weggebruikers", geeft Filip Terryn mee.

Wij blijven dit dan ook opvolgen.

N-VA Deerlijk ging ter plaatse: