Geen reservatiesysteem meer deze zomer voor zwemvijver De Gavers

Op 22 april 2021, over deze onderwerpen: Jeugd & Sport

De provincie heeft beslist om geen reservatiesysteem meer in te voeren deze zomer voor de zwemvijver De Gavers in Harelbeke. Dit heeft provincieraadslid Johan De Poorter vernomen op de provincieraad.

In kader van de coronamaatregelen werd er vorige zomer beslist om een reservatiesysteem op poten te zetten om de drukte te spreiden. De gedeputeerde erkent nu dat het misschien een overkillreactie was, het was ook een administratieve rompslomp en uiteindelijk viel het goed mee met de drukte.

“In de plaats komt er een telsysteem waarbij het maximum aantal bezoekers op 350 mensen per dag wordt geplaatst. Bij mooi weer zijn er meestal 100 mensen in het water en 250 op de ligweide. Vol is vol, het telsysteem zal er voor zorgen dat bij te drukke periodes, bezoekers zullen geweigerd worden. Dit zal in de praktijk normaal weinig gebeuren. De ligweide van 5.000m² zal niet opgedeeld worden en blijft een familiale zone. Er mag sowieso geen luide muziek gespeeld worden waardoor de overlast van groepjes jongeren zal beperkt worden. We zullen het alvast met onze N-VA-fractie goed opvolgen,” besluit Johan De Poorter uit Meulebeke.