Efficiënte investeringen enkel maar mogelijk indien duidelijke visie Deerlijkse voetbal

Op 14 mei 2020, over deze onderwerpen: Gemeenteraad, Jeugd & Sport

N-VA Deerlijk is al jaren vragende partij voor een duidelijke toekomstvisie van het Deerlijks voetbal. Er zijn al vaak overbodige en dure uitgaven geweest, zonder duidelijke beleidslijn. Vandaar roept N-VA Deerlijk op om alvorens te investeren in het Deerlijks voetbal, duidelijkheid te scheppen over de ligging van de voetbalvelden: blijven we het huidige behouden of gaan we voor een nieuw sportproject?

“Het steeds blijven onderhouden van de bestaande voetbalvelden brengen altijd hoge uitgaven met zich mee. N-VA Deerlijk vraagt zich af of het aanleggen van een kunstgrasveld geen betere optie is, in navolging van de buurgemeenten” aldus gemeenteraadslid Filip Terryn op de vorige gemeenteraad.

N-VA vroeg aan het beleid of zij wensen te  investeren in de huidige voetbalvelden of dat zij willen gaan voor een nieuw sportproject. “Zolang deze beslissing niet is genomen, is het onmogelijk om efficiënte investeringen te doen, zo ook het aanleggen van kunstgras” besluit raadslid Terryn.