Nieuw Arrondissementeel Bestuur Kortrijk-Roeselare-Tielt

Op 16 oktober 2020

Het arrondissementeel bestuur Kortrijk-Roeselare-Tielt heeft een nieuw bestuur en een nieuwe afvaardiging voor de partijraad gekozen. Johan De Poorter werd terug verkozen als arrondissementeel voorzitter, Hein Depoorter als ondervoorzitter en Jorgen Deman als secretaris. We wensen de nieuwe ploeg veel succes in de komende drie jaar.

In CC De Leest in Izegem waren zo'n 170 N-VA-leden aanwezig op donderdag 15 oktober om hun stem uit te brengen voor een nieuw arrondissementeel bestuur. In de stad van Bert Maertens werd de verkiezing door federaal parlementslid Sander Loones in goede banen geleid. Alles verliep coronaproof, zo kreeg iedereen een eigen touch-pen om de stemcomputers mee te bedienen en moest het mondmasker de ganse avond aanblijven.

Johan De Poorter uit Meulebeke werd verkozen tot voorzitter. Johan is al jaren parlementair medewerker van Axel Ronse en was ook de voorbije jaren voorzitter van het AB. Hij is tevens provincieraadslid. Hij zal worden bijgestaan door ondervoorzitter Hein Depoorter. Hein is voorzitter van N-VA Izegem en is er fractieleider in de gemeenteraad. In het dagelijkse leven is hij aankoopdirecteur. Jorgen Deman uit Zwevegem werd tot slot als secretaris verkozen. Hij werkte de voorbije jaren als parlementair medewerker van Bert Maertens en is sinds vorig jaar fractiemedewerker Mobiliteit, Openbare werken en Ruimtelijke ordening in het Vlaams parlement.

Door hun verkiezing als voorzitter en secretaris maken respectievelijk Johan De Poorter en Jorgen Deman ook automatisch lid uit van de nationale partijraad. Daarnaast dienden nog acht extra leden namens ons arrondissement verkozen te worden voor de partijraad. Charlotte Bonte (Wevelgem), Rolf Caers (Ingelmunster), Chris Deneir (Roeselare), Hein Depoorter (Izegem), Vicky De Rijcke (Dentergem), Martin D’Haene (Lendelede), Stijn ‘Adhemar’ Vandamme (Oostrozebeke), Pieter-Jan Verhoye (Wingene) kregen de meeste stemmen achter hun naam.

Met deze verkiezing is het arrondissementeel bestuur vertrokken voor een nieuwe bestuursperiode van drie jaar. Namens onze afdeling zetelt ondervoorzitter Robbe in het AB als bestuurslid. We wensen het nieuwe bestuur en de verkozen partijraadsleden veel succes!