Filip Terryn lijsttrekker N-VA Deerlijk

Op 2 januari 2024

Gemeenteraadslid Filip Terryn (54) trekt in oktober 2024 de N-VA-lijst in Deerlijk. Filip is sinds 2012 gemeenteraadslid en volgt de dossiers op. In 2018 kreeg hij van de kiezers opnieuw het meeste voorkeursstemmen binnen de N-VA. “Het is een evidente keuze dat we met Filip als goed gekende en sociaal-gedreven man naar de kiezer trekken”, aldus voorzitter N-VA Deerlijk Chantal Depaemelaere.

Proficiat Filip, je bent opnieuw lijsttrekker.

“Dankjewel. We geven met N-VA Deerlijk ook in de toekomst het beste van onszelf. Toen ik de eerste keer deelnam behaalden we ruim 18 procent van de stemmen. Ik heb mij sindsdien samen met een team blijven inzetten voor de Deerlijknaren.”

Wil je dan net zoals je vader burgemeester worden?

“Ik ben realistisch en bescheiden. Ik kan niet bepalen wie burgemeester of schepen wordt. De kiezer bepaalt dat. De N-VA is uiteraard bereid om mee in het bestuur te stappen, want het kan altijd beter.”

Wat kan er dan anders?

“Sinds 2018 waait er een nieuwe wind door Deerlijk, dat is een feit. Maar met de N-VA gaan we niet mee in een aankondigingspolitiek en een goednieuws- show. Geen gemeenteraad gaat voorbij of de meerderheid spreekt over grote dure toekomstige plannen, verspreid over meerdere legislaturen. En uiteraard gaat dat gepaard met vele studies. We zijn niet tegen een visie op de toekomst maar we stellen ons toch vragen bij die plannen. Zijn die allemaal betaalbaar? Zijn de uitgevoerde studies nadien ook uitvoerbaar? Wij willen eerder luiste- ren naar de dagelijkse verzuchtingen van de inwoner. We zoeken in de eerste plaats naar kleinschaliger initiatieven die de inwoner morgen kunnen helpen.