Driespark: combineren van groen en lokale kunst

Op 26 april 2013, over deze onderwerpen: Leefbaar wonen, Milieu, Wonen en ruimtelijke ordening

DRIESPARK :  COMBINEREN VAN GROEN EN LOKALE KUNST

Wij willen nog eens terugkomen op de vraag die ons gemeenteraadslid Frieda Dejager vorige gemeenteraad heeft aangehaald betreffende  het Driespark. (zie verslag van de maand maart) Naar aanleiding van een inkomende mail van 9 april gericht aan het College van Burgemeester en Schepenen met vragen daaromtrent, vragen we of jullie dit parkproject steunen?

Blijkbaar willen de schrijvers van deze  mail zo vlug mogelijk beginnen met afbraakwerken en vragen ze eveneens een financiële bijdrage van de gemeente.

In zijn antwoord heeft schepen Carl De Donder in de vorige gemeenteraad gemeld dat er nog niks officieel is, dat dit nog verder moet worden bekeken, dat de gesprekken bezig zijn, maar dat de gemeente daar eventueel zou in meestappen.

Groen combineren met lokale kunst

Indien dit park er komt, hebben wij als N-VA enkele suggesties en zijn we voorstander om groen en lokale kunst te combineren. In het park kunnen betonnen sokkels worden voorzien om beeldkunst op te plaatsen met nodige beveiliging.
Zo krijgen de Deerlijkse kunstenaars groeikansen en de nodige ruimte om hun  beeldkunst in het park tentoon te stellen en hun werk te promoten.

De Deerlijkse bevolking kan zo kennis maken met de lokale kunstenaar. Uiteraard moeten de kunstenaars zelf instaan voor het onderhoud van hun kunstwerk. Verder kunnen we beroep doen op lokale tuinders voor het onderhoud van het park. Als tegenprestatie genieten zij naambekendheid  in het park zodanig dat de kosten miniem zijn.

Dit zijn enkele suggesties voor verdere besprekingen.